fredag 31 juli 2009

Lavendelhäck

Jag vill jättegärna ha en lavendelhäck, men jag visste inte var någonstans jag skulle ha den, så kom min sambo med en jättebra idé han sa, "vi kan ju göra en på framsidan av huset framför staketet", och visst ser det tråkigt ut där... så sagt och gjort började vi dra bort all ogräs därifrån och fyllde på med jord för att göra en lavendelhäck till min stora glädje! :)


Så här blev resultatet, tycker det blev jättebra. Jag kan redan nu se häcken framför mig om några år, stor och frodig och med en massa väldoftande lavendelblommor...


Så nu har jag äntligen fått min häck.. :) Tack älskling för idén, och tack mamma för lavendelplantorna! :)

2 kommentarer:

  1. Fint med lavendel häck (och så kan du plantera ljusrosa rosor innanför som gifter sig bra med lavendelns blåa färg...)

    =)

    SvaraRadera
  2. Vad härligt med lavendel hemma på gården. :-) Kram

    SvaraRadera