torsdag 30 juli 2009

Bygget del 1

Här var plintarna nere och utgrävningen färdig, och vilket tråkigt jobb det var då...
Usch.. Så klart så hittade vi en massa bråte precis där vi skulle gräva hål till våra plintar, blandannat de två stora stenarna som ni ser till vänster om platsen, de låg nergrävda en halvmeter under jorden och skulle upp, sen var där även betong som vi var tvungna att krossa och massa annat,men skönt är det när det är klart.. :)

Här har duken kommit på plats och väntar bara på makadamen.


Här ser ni makadamen som ska upp på platsen, vi beställde 4,5 ton men fick 4,9 ton, inget roligt då det är ännu mera som man måste flytta på. Så jag var glad att solen valde att inte lysa denna dagen för då hade det varit ännu jobbigare än var det redan var. ;)


Här är det färdiga resultatet, så ser det ut idag... Igår blev det klart och ni kan tro att jag har ont i kroppen nu. Det är ett under att jag kom upp ur sängen idag.. ;) det är så jag knappt orkar skriva här på bloggen.. hihi..

********
Nu så har sambon äntligen gått till läkaren med sin rygg efter mycket tjat från mig... Eftersom han har haft så ont i flera veckors tid nu, och det är ischias. Så nu kan han ta de mediciner han behöver och äntligen bli bra. :) Blir även en tur till kiroprakton för honom som ska fixa till hans kotor... Så snart är han bra igen!!! :)

*****
Ta hand om er alla!!!

2 kommentarer:

  1. Här går det undan minsann.:-) Kramis

    SvaraRadera
  2. förstår om man blir mör i kroppen efter detta
    men de blir säkert fint
    önskar dig en trevlig helg utan regn
    kramis

    SvaraRadera