torsdag 2 juli 2009

Hallen




Idag tänkte jag visa lite bilder från en del av våran hall.
Ljuset på bilderna blir inte så bra men det blir aldrig riktigt ljust i vår hall.
Nu har spegeln som jag fyndade på loppis fått lite vit färg på sig, men stolen väntar fortfarande på ett nytt stolsöverdrag. När vi flyttade in i huset förra sommaren så var hallen helt mörkgrön, usch! Tapeten var gul med små blommor på i gult och grönt. Bröstpanelen var riktigt mörkgrön, så det krävdes många lager med vit färg innan den gröna färgen slutade lysa igenom, men nu så är vi nöjda! :) Funderar på om halvmånebordet också ska få sig ett lager med vit färg, tycker ju att det är så fint med vita möbler speciellt om de är lite shabby, men jag kan inte riktigt bestämma mig, får nog ta och tänka lite till på det.

3 kommentarer:

  1. Oj vad fint du har det, nu har jag snart bara två veckor till semester och nerräkningen har börjat....

    SvaraRadera
  2. Jättefint! Jag tycker att bordet är fint som det är. Men det positiva med vit färg är att man ser konturer lite mer. Så det är svårt att välja förstår jag. Fint med båda.Kramis

    SvaraRadera
  3. vilken härlig hall ni har! Vad är det med gamla hus och gröna hallar? Verkar som om det måste varit mode för i tiden :) Känner igen det nämligen :) Ha en riktigt härlig helg! KRAM

    SvaraRadera