fredag 10 juli 2009

Kantareller!



Idag regnar det hos oss, så blommorna och alla växter ute är glada, men vi är det desto mindre, då vi hellre är ute än inne. Men när klockan blev tre så orkade inte jag och sambon sitta inne längre, så regnkläderna åkte på och regnstövlarna sen begav vi oss till skogen på vinst och förlust. Vi trodde nog aldrig vi skulle hitta så mycket kantareller, men HELA korgen blev ju helt proppfull! :) När vi kom hem så vägde jag det och vi hade hittat hela 2 kg med kantareller, så smaskigt! Vi börjar idag med att göra kantarellsås till middagen... mmm...
Var någonstans vi hittade alla kantarellerna berättar jag inte, för det är vår egna lilla hemlighet! :)

2 kommentarer:

  1. Jepp visst är det så att var o en har sitt ställe som ingen annan vet och ändå plockas det slut där när man inget ont anar....

    SvaraRadera
  2. Ok du kan väl hålla det till en familjehemlis, snällla själv vet jag ju bara ett ställe som är min hemlis, det börjar på Brö och slutar på sarp hihihi, tror jag drar dit senare idag om vädret tillåter.

    SvaraRadera