fredag 5 juni 2009

Skänk

I våras ropade jag in denna skänken på en auktion, jag hade letat länge efter en skänk med tallrikshylla till vårt matrum, men vi har bara 2,15 meter upp till tak plus att vi har takbjälkar så antingen var de för höga för vårt hus eller så var de för breda för att passa mellan bjälkarna. Men så hittade jag denna skänken som hade precis rätt bredd :)

Såhär fin blev den med lite vit färg, men det tog tid och jobb må ni tro, för de förra ägarna hade vaxat skänken och det var inte det lättaste att få bort innan målningen. Fick använda mig av en målarskrapa och sandpapper, slet upp fem knivar till målarskrapan på vaxet... men men bra blev det.. :) Så nu ska sambon min få visa sina snickerikunskaper och snickra ihop en tallrikshylla till skänken! :) kommer blir riktigt bra tror jag!
Den gräsliga tapeten som de förra ägarna satte upp ska bytas, men vi ska måla trappan som är i matrummet vit först, så behöver man inte vara lika försiktig med färgstänk :)

2 kommentarer:

  1. Den blev snygg i vitt, väl värt arbetet du lagt ner.
    Ska bli spännande att se vad din sambo kan snickra ihop.
    Ha det så bra ihelgen
    Kram

    SvaraRadera
  2. Hej Daisy!

    Tack snälla för titten och dina gulliga ord! *kram*
    Vad roligt att du startat en blogg, välkommen till bloggvärlden!!!
    Jättefin skänk!
    Kram
    Mia

    Ps självklart får du länka om du vill :)

    SvaraRadera