torsdag 11 juni 2009

Ny rabatt + stor sten











Här börjar planerna för en ny rabatt, vi har snyggt markerat ut var vi ska gräva och tagit bort allt gräs.. Nöjda så långt! Till höger om rabatten ska vi göra ett trädäck, det var därför vi gjorde en rabatt just här, för man vill ju ha blommor där man ska sitta :)


Under tiden som vi håller på att ta bort gräset så ser vi en liten bit sten sticka upp, den svarta ringen som är på stenen som ni kan se på närbilden är allt som stack upp. Synd jag inte tog en närbild på den när det fortfarande var i jorden, men iallafall.. Så jag och min sambo började gräva för att ta bort stenen, vi trodde ju aldrig att den skulle vara så stor! En tiondel max! Så det krävdes mycket blod, svett och tårar för att få upp den, och nu när det är klart är vi helnöjda! Som tur var såg min sambo det som en utmaning att få upp stenen ur jorden, annars hade den nog fått vara kvar i underjorden.. Vi tippar på att den väger runt 300 kg! Efteråt sa min sambo, Aldrig igen! ;)

3 kommentarer:

  1. 300 kg sten är inget man skojar om, förstår att det blev ett "aldrig mer" efter det men man ska ju aldrig säga aldrig.....

    SvaraRadera
  2. De`va ju inte den lilla stenen precis, hur känns det i ryggen efter ett sånt"lyft",den blir ju ett fint komlement i rabatten

    SvaraRadera
  3. Det känns kan jag säga, jag och sambon andvände oss av ett varsitt spett. När vi fick upp stenen en bit var det en som höll upp den medans den andre fyllde på med jord under den, och så höll vi på tills den var uppe.. :)
    men vad gör man inte för att få en fin rabatt ;)

    SvaraRadera