söndag 26 april 2009

Päronträd

För någon vecka sedan köpte jag ett augustipäronträd, tycker att de små söta gula päronen är sååå goda. Nu har jag bara ett problem, jag vet inte var jag ska plantera den någonstans, så den står fortfarande i sin "kruka". Vi har ju en jättestor gräsmatta som är ungefär 1700 kvadratmeter stor sammanlagt, och jag personligen känner att det är lättare att hitta en plats när man inte har så många ställen att välja på. Går hela tiden runt och placerar den på olika ställen och tänker nej där kanske vi gör en damm, och där blir det kanske ett hallonland o.s.v. Är det någon som har några goda idéer och vill hjälpa mig? Man tycker ju att det inte borde vara så svårt, men det kanske bara är jag som tänker för mycket.


Här står det så fint och bara väntar
på att få komma ner i jorden.


Den kan kanske vara vid gäststugan?


Eller här någonstans? Mycket plats som sagt...


Här ser ni också vår fina rad med femton äppelträd.
Har också ett pelaräppelträd som inte syns på bilden.
I år tror jag att det blir till att köra och lämna äpplena till ett
musteri, förra året slängde vi så mycket på komposten
så man tyckte det var synd, man orkar ju inte äta hur mycket
äpplen som helst, och vi gav bort äpplen till alla vi känner.
Men man får se det positivt,
de kom iallafall till nytta som bra jord till rabatterna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar